[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jak król siedzący na tronie - siedzibie jego mocy- ty spoczywasz w podstawie swojej mocy, w czystej świadomości.W czwartej części praktyki, opartej na stabilności, przejrzystości i mocy umysłu, rozwija się nieustraszoność.Nosimy w sobie przyczyny przerażających snów i po pewnym rozwinięciu pierwszych trzech etapów praktyki wywołujemy je, koncentrując się na czarnym tigle w czakrze tajemnej, która najsilniej związana jest z gniewnymi śladami karmicznymi.Wytwarzanie przerażających snów jest tutaj rezultatem praktyki, a praktykujący zachęcany jest do tego, aby nadal, śniąc te sny, wykorzystał praktykę w celu przekształcenia nawet przerażających śladów karmicznych w duchową ścieżkę.W ten sposób badamy nasz rozwój w praktyce i jeszcze bardziej wzmacniamy stabilność, przejrzystość i moc, jakie rozwinęliśmy.Mrożące krew w żyłach wyobrażenia nie wywołują już strachu i przerażenia, ale witane są z zadowoleniem, jako możliwości rozwinięcia praktyki.Istnieje pewna alternatywa wykonywania praktyki jogi śnienia: jeżeli chcesz, możesz skupić się na jednym tylko etapie praktyki, dopóki nie osiągniesz odpowiednich rezultatów.Praktyka musi być oczywiście wykonywana po kolei, ale tym razem pracujesz tylko z pierwszą jej częścią za każdym razem, kiedy się budzisz, powtarzając to wiele razy przez wiele dni, aż zdobędziesz doświadczenie w wytwarzaniu łagodnych snów i utrzymywaniu stabilności świadomości.Po tym, jak osiągniesz pewne rezultaty pierwszej części praktyki, możesz pracować tylko z drugą - wzmacniać przejrzystość przez tak wiele nocy, ile trzeba będzie, by wytworzyć sny związane z tą częścią praktyki i aby wzrosła przejrzystość umysłu w nocy.Następnie wykonuj trzecią część, dopóki nie ukażą się rezultaty, a na końcu czwartą.Nie zaczynaj jednak drugiej części, jeśli nie rozwinąłeś pierwszej, albo czwartej, jeśli nie wykonałeś trzeciej.Powtórzę jeszcze raz: kolejność jest bardzo ważna.Niektórzy ludzie poczują się z pewnością przytłoczeni pozorną złożonością praktyki, ale będzie tak jedynie na początku.W miarę bowiem opanowywania jogi śnienia praktyka staje się coraz prostsza.Kiedy świadomość jest stabilna, nie trzeba wykonywać żadnej określonej formy praktyki.Wystarczy przebywać w “tu i teraz", a sny w naturalny sposób będą klarowne.Praktyka wydaje się skomplikowana tylko dlatego, że występuje w niej kilka różnych elementów, aby jak najlepiej wesprzeć praktykującego, a największego wsparcia potrzebujemy zawsze na początku.Poświęć trochę czasu na zrozumienie w pełni każdego elementu w przygotowaniach i praktykach, po czym zastosuj je wszystkie.Kiedy utrzymasz stabilnie świadomość w czasie snu, będziesz mógł spróbować uprościć praktykę.6.PRZYTOMNOŚĆJeżeli ktoś mówi, że spędził wiele lat na odosobnieniu, imponuje nam to.I słusznie.Taki wysiłek potrzebny jest do osiągnięcia oświecenia.Jednak z powodu dużej liczby zajęć i pracy, którą mamy do wykonania w codziennym życiu, pójście na odosobnienie może wydawać się niemożliwe.Być może chcielibyśmy udać się na tradycyjne, trzyletnie odosobnienie, ale czujemy, że nasza sytuacja nigdy na to nie pozwoli.W rzeczywistości jednak wszyscy mamy możliwość tak dużo praktykować.W ciągu najbliższych dziesięciu lat ponad trzy lata poświęcimy na sen.Śniąc zwyczajne sny, przeżywamy być może cudowne doświadczenia, ale jednocześnie prawdopodobnie rozwijamy gniew, zazdrość lub strach.Być może potrzebujemy tych doświadczeń, ale nieprzerwanie wzmacniamy przez nie nawykowe skłonności do przywiązania i poddawania się emocjom i wyobrażeniom.Nie musi tak być, można zamiast tego praktykować duchową ścieżkę, te trzy lata poświęcone na sen można wykorzystać na praktykę.Kiedy osiągnie się już pewną stabilność w utrzymywaniu przytomności umysłu w ciągu nocy, będzie można wykonywać każdą praktykę w czasie snu, niektóre nawet bardziej skutecznie i z większymi rezultatami niż za dnia.Joga śnienia rozwija zdolność, którą mamy wszyscy , zdolność do pozostawania świadomym w czasie snu
[ Pobierz całość w formacie PDF ]