[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Narzędzia te zo-stały opisane dokładniej w rozdziale 6.Rozdział 3.Narzędzia z głównej listwy narzędziowej | 29 Wyliczając kolejno (od góry) są to ikony narzędzi:" Align," Quick Align," Normal Align," Place Highlight," Align Camera," Align to View.Layer ManagerOtwiera okno menedżera warstw projektu.To narzędziesłuży do organizowania i porządkowania sceny.Curve EditorOtwiera okno edytora krzywych.To narzędzie jestprzeznaczone do zaawansowanej edycji animacji.Schematic ViewOtwiera okno schematycznego widoku sceny.To narzędzieułatwia analizowanie hierarchii obiektów i zależnościmiędzy nimi.Material EditorOtwiera okno edytora materiałów.To narzędzie wyko-rzystuje się do definiowania i nakładania na obiektymateriałów imitujących różne substancje i powierzchnie.30 | 3ds max.Leksykon kieszonkowy Render SceneOtwiera okno z ustawieniami renderingu sceny.Render TypeRozwijana lista umożliwia wybór fragmentusceny do renderingu.Quick Render (Production)Renderuje zawartość aktywnego okna widokowego.Kiedy klikniemy i przytrzymamy kursorem tę ikonę, wy-świetli się podmenu, z którego możemy wybrać jednąz opcji szybkiego renderingu sceny.Rozdział 3.Narzędzia z głównej listwy narzędziowej | 31 Rozdział 3.Narzędziaz głównej listwy narzędziowejNa głównej listwie narzędziowej, w górnej części ekranu MAX-aznajdują się ikony skrótów do najczęściej wykorzystywanychpoleceń programu.Rysunek 3.1.Ikony na głównej listwie narzędziowejUndoCofa ostatnio wykonaną w scenie operację.RedoPonawia operację cofniętą poleceniem Undo.Select And LinkTworzy połączenia hierarchiczne pomiędzy obiektami.Należy wcisnąć przycisk i przeciągnąć kursor od jednegoobiektu do drugiego.25 Unlink SelectionZrywa połączenia hierarchiczne między zaznaczonymiobiektami.Bind To Space WarpPoddaje obiekt działaniu pola sił.Należy przeciągnąćkursor znad obiektu nad ikonę pola sił.Selection FilterDzięki rozwijanej liście można określić kategorieobiektów sceny, które mogą być zaznaczanew oknach widokowych (np.Cameras  kamery).Domyślnie włączona opcja All zezwala na zaznaczanie wszyst-kich typów obiektówSelect ObjectsWłącza tryb zaznaczania obiektów.Select By NameOtwiera okno Select Objects, służące do zaznaczaniaobiektów na podstawie ich nazwy.Więcej informacji naten temat zawiera rozdział 5.26 | 3ds max.Leksykon kieszonkowy Selection RegionKiedy klikniemy i przytrzymamy kursorem tę ikonę,wyświetli się podmenu, z którego możemy wybrać kształtramki przeznaczonej do zaznaczania obiektów.Wyliczającod góry są to ramki:" prostokątna (domyślna)," okrągła," o kształcie dowolnego wielokąta," o dowolnym kształcie, zakreślonym kursorem naekranie (odpowiednik narzędzia Lasso w innych pro-gramach graficznych)," namalowana narzędziem przypominającym w dzia-łaniu pędzel.Window/CrossingPrzełącza tryb zaznaczania obiektów pomiędzy:" Window  aby obiekt został zaznaczony, powinienw całości znalezć się w obrębie ramki zaznaczenia." Crossing  aby obiekt został zaznaczony, wystarczy,że dowolna jego część znajdzie się w obrębie ramkizaznaczenia.Select And MoveWłącza tryb zaznaczania i przemieszczania obiektów.Rozdział 3.Narzędzia z głównej listwy narzędziowej | 27 Select And RotateWłącza tryb zaznaczania i obracania obiektów.Select and ScaleWłącza tryb zaznaczania i skalowania obiektów.Kiedyklikniemy i przytrzymamy kursorem tę ikonę, wyświetlisię podmenu, z którego możemy wybrać jeden z trybówskalowania.Domyślnie skalowanie jest proporcjonalnewzględem wszystkich osi układu współrzędnych (ikonau góry, Uniform Scale).Możliwe jest też skalowanie niepro-porcjonalne (ikona pośrodku, Non-Uniform Scale) względem wy-branych osi lub  ściskanie obiektu (ikona na dole, Squash), czyliwydłużanie obiektu względem jednej osi i skracanie go wzdłużinnej.Reference Coordinate SystemTa lista umożliwia wybór jednego z dostępnychukładów współrzędnych transformacji.Use CenterKiedy klikniemy i przytrzymamy kursorem tę ikonę,wyświetli się podmenu, dzięki któremu można wybraćśrodek transformacji obiektu.Domyślnie transformacjewykonywane są względem specyficznego środka trans-formacji przypisanego obiektowi (ikona u góry, Pivot Point),można jednak wykonywać je względem geometrycznegośrodka zaznaczonych obiektów (ikona pośrodku, Selection Center)lub względem dowolnie wybranego układu współrzędnych (iko-na u dołu, Transform Coordinate Center).28 | 3ds max.Leksykon kieszonkowy Select And ManipulateWłącza tryb manipulatora.Możemy kliknąć obiekt typuManipulator i operować nim w oknie widokowym.Snap ToggleIkony włączające i wyłączające funkcjeprzyciągania kursora i skokowych zmianparametrów.Edit Named Selection SetsIkona włącza okno przeznaczone doedycji zestawów zaznaczenia.Z rozwijanejlisty obok możemy wybrać jeden z utwo-rzonych wcześniej zestawów.MirrorTworzy lustrzane odbicie obiektu.Więcej informacji natemat tego narzędzia zawiera rozdział 6.AlignKiedy klikniemy i przytrzymamy kursorem tę ikonę,wyświetli się podmenu, z którego można wybrać na-rzędzie do wyrównywania obiektów.Narzędzia te zo-stały opisane dokładniej w rozdziale 6.Rozdział 3.Narzędzia z głównej listwy narzędziowej | 29 Wyliczając kolejno (od góry) są to ikony narzędzi:" Align," Quick Align," Normal Align," Place Highlight," Align Camera," Align to View.Layer ManagerOtwiera okno menedżera warstw projektu.To narzędziesłuży do organizowania i porządkowania sceny.Curve EditorOtwiera okno edytora krzywych.To narzędzie jestprzeznaczone do zaawansowanej edycji animacji.Schematic ViewOtwiera okno schematycznego widoku sceny.To narzędzieułatwia analizowanie hierarchii obiektów i zależnościmiędzy nimi.Material EditorOtwiera okno edytora materiałów.To narzędzie wyko-rzystuje się do definiowania i nakładania na obiektymateriałów imitujących różne substancje i powierzchnie.30 | 3ds max.Leksykon kieszonkowy Render SceneOtwiera okno z ustawieniami renderingu sceny.Render TypeRozwijana lista umożliwia wybór fragmentusceny do renderingu.Quick Render (Production)Renderuje zawartość aktywnego okna widokowego [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • higrostat.htw.pl
  •