[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Możesz nawet wewnątrzumieszczać klony innych symboli (na przykład klony przycisków lub innych klipówfilmowych).Klip filmowy to w zasadzie pełnowartościowy film Flasha, ale można goumieścić w uj�ciu głównego filmu.Możliwość zagnieżdżania klipów filmowych decy-duje o elastyczności Flasha.Podstawową (i najbardziej oczywistą) zaletą klipu filmowego jest to, że jego listwa czasowaodtwarza si� niezależnie od głównej listwy czasowej.Ta niezależność pozwala na znacząelastyczność przy tworzeniu filmu.Oznacza to, że jeśli nawet główna listwa czasowa jestzatrzymana, pozostałe są nadal odtwarzane.W dalszej cz�ści tego ćwiczenia na głównej li-stwie czasowej pozostaną tylko dwa uj�cia z elementami.W jednym z uj�ć kluczowychznajdzie si� klip filmowy zawierający utworzoną przed chwilą animacj� odbijającej si� piłki.Chociaż główna listwa czasowa zostanie zatrzymana, piłka nadal b�dzie si� odbijała!UKoniec teorii  pora dowiedzieć si�, jak skonwertować animacj� znajdującą si� nagłównej listwie czasowej na klip filmowy.1.Kliknij dowolne uj�cie pośrednie warstwy (niebieskoszare uj�cie nie b�dąceuj�ciem kluczowym), aby zaznaczyć całą animacj� od początku do końca.2.Teraz skopiuj uj�cia  z menu wybierz polecenie Edit/Copy Frames lub naciśnijklawisze Ctrl+Alt+C (Option+Command+C), lub kliknij prawym klawiszemmyszy (Ctrl+klikniecie na Macintoshu) i z podr�cznego menu wybierz polecenieCopy Frames. 3.Utwórz nowy symbol klipu filmowego.Wybierz polecenie Insert/New Symbol(klawisze Ctrl+F8 lub Command+F8).4.W oknie właściwości symbolu (Symbol Properties) w pole Name wpisz nazw�.Domyślnym typem symbolu jest klip filmowy, wi�c nie zmieniaj żadnychopcji.Kliknij przycisk OK.5.Powinieneś teraz zobaczyć pusty obraz oraz pustą listw� czasową.Znajdujesz si�w trybie edycji symbolu, czyli w środowisku, w którym modyfikujesz symbol, a niegłówny film.Jednym z objawów wejścia w tryb edycji symbolu jest pojawienie si�nazwy symbolu w lewym górnym narożniku listwy czasowej.Przed tą nazwą (w tymprzypadku ) znajduje si� ikona oznaczająca, że edytowany jest klip filmowy.Klipyfilmowe posiadają zarówno listw� czasową, jak i obraz.Kliknij pierwsze uj�cie listwyczasowej (zaznaczone uj�cie zostanie podświetlone na czarno) i wybierz polecenieEdit/Paste Frames lub naciśnij klawisze Ctrl+Alt+V (Option+Command+V), lubkliknij prawym klawiszem myszy (Ctrl+klikni�cie) i z podr�cznego menu wybierzpolecenie Paste Frames.6.Zauważ, że pierwsza (i jedyna) warstwa listwy czasowej klipu filmowego nosinazw�.Ta nazwa nie opisuje tego, co znajduje si� na warstwie.Kliknijdwukrotnie nazw� i zmień ją na (piłka).Animacja znalazła si� wewnątrz klipu filmowego.Mamy jednak pewien problem: klip fil-mowy znajduje si� tylko w bibliotece, a pierwotna animacja nadal znajduje si� na głównejlistwie czasowej.Zastąpmy animacj� z głównej listwy czasowej tą z klonu klipu filmowego.1.Powróć do głównej listwy czasowej, klikając napis znajdujący si�w lewym górnym narożniku listwy czasowej (rysunek P.5).Możesz też użyćpolecenia Edit/Movie z głównego menu (klawisze Ctrl+E lub Command+E).Napisy powyżej listwyczasowej pozwalajązorientować się, któryobraz edytujesz głównego filmu czylistwy czasowej2.Kliknij dowolne uj�cie pośrednie automatycznej animacji, aby zaznaczyć całąanimacj�.(Uwaga! Ten sposób zaznaczania działa tylko wtedy, gdy są wyłączoneopcje Flash 4 Selection Style i Flash 4 Frame Drawing na zakładce General oknaustawień otwieranego poleceniem Edit/Preferences  jest to ustawienie domyślne).3.Użyj polecenia Edit/Remove Frames do usuni�cia zarówno uj�ć (także uj�ćkluczowych), jak i ich zawartości.Teraz cała warstwa jest pusta; nawetw pierwszej klatce nie ma uj�cia kluczowego.4.Wstaw ujecie kluczowe do pierwszej klatki, naciskając klawisz F6.5.Otwórz bibliotek� (panel Library  klawisze Ctrl+L lub Command+L), jeśli niejest otwarta.6.Gdy nadal jest zaznaczone pierwsze uj�cie warstwy , przeciągnij klip filmowyz biblioteki na obraz. Można powiedzieć, że wszystkie uj�cia klipu filmowego (jest ich 98) znalazły si� w jed-nym uj�ciu warstwy głównej listwy czasowej.Jeśli zatrzymamy film w pierwszymuj�ciu, animacja piłki nadal b�dzie odtwarzana, ponieważ uj�cia z animacją znajdują si� nainnej listwie czasowej, która nie została zatrzymana.Pojawił si� jeszcze jeden problem  piłka znalazła si� tam, gdzie ją upuściłeś, a nietam, gdzie ją poprzednio umieściliśmy za pomocą panelu Info.Ponownie użyjmy tegopanelu do zmiany położenia piłki (klipu filmowego).Nie możesz jednak wpisać tych samych wartości co poprzednio.Jeśli zaznaczysz klip fil-mowy, zauważysz niewielki krzyżyk po lewej stronie poniżej piłki.Krzyżyk ten jestpunktem odniesienia klipu filmowego.Wygląda to troch� dziwnie, ponieważ piłka w cza-sie animacji w ogóle przez niego nie przechodzi [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • higrostat.htw.pl
  •