[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Pozanimi stosuje się czasami minimalną opłatę wstępną.Opłata jednolita (flat fee) stanowi najprostszy sposób i zależy jedynie od wielkościzamieszczonego banera oraz czasu jego wyświetlania.Dotarcie do odpowiedniej ilości odbiorcówjest gwarantowane tylko przez liczbę odwiedzin witryny reklamobiorcy.Metoda ta stosowana jestgłównie w sponsoringu ośrodków internetowych.W Polsce do niedawna był to najbardziejpopularny sposób rozliczania reklamy internetowej, jednak bardziej zaawansowane technikirozwijają się w bardzo szybkim tempie.Opłata oparta na wskazniku CPM (cost per thousands, czyli koszt na tysiąc odbiorców, gdzie M torzymska liczba tysiąc).Jest to cena, jaką musi ponieść przedsiębiorstwo, aby dotrzeć do tysiącaInternautów.Wskaznik ten w Polsce jest dość wysoki w porównaniu do innych mediów.Metodętę stosuje się za pomocą analizy logów, korzystając z AdSerwera, bądz też innego oprogramowania i na tej podstawie określa się należną sumę.W USA wysokość tego wskaznikakształtuje się w granicach 10-150$ za tysiąc odsłon.Cena zależy przede wszystkim od tego, czywitryna jest przeznaczona dla ogółu audytorium internetowego (jak np.Yahoo!, Infoseek,Wirtualna Polska i inne popularne portale), czy dociera do grupy o określonychzainteresowaniach, gdzie skuteczność reklamy jest nieporównywalnie większa (np.portaletematyczne docierające do grupy Internautów odznaczających się określonymi cechami).Metodata staje się coraz bardziej popularna, gdyż jak zauważono (na podstawie badań InternetAdvertising Bureau) banery są efektywnym narzędziem budowania znajomości marki orazwskaznik click-through dla banerów jest bardzo niski.Opłata oparta o liczbę kliknięć na baner CPC (Cost Per Click) zależy od ilości osób, któreprzeniosły się do witryny reklamodawcy.Za pomocą logów serwera możliwe jest, bowiemzbadanie, jaka ilość odwiedzin nastąpiła po przejściu ze strony zawierającej baner reklamowy.Cena jednego kliknięcia wynosząca 7-25 centów może wydawać się wysoka.Jeżeli jednakwezmiemy pod uwagę, że wskaznik CTR wynosi 4% obliczymy w prosty sposób cenę dotarcia dojednego użytkownika Internetu poniżej jednego centa, a wszelkie prowadzone badania dowodzą,że banery są znacznie skuteczniejsze w budowaniu świadomości marki niż sprowadzaniuInternautów na stronę WWW.Metoda ta jest często krytykowana przez reklamobiorców.Liczbakliknięć wynika przede wszystkim z jakości banera, oraz dopasowania tematycznego do strony, naktórej się znajduje, a to nie zależy od podmiotu sprzedającego przestrzeń reklamową.Opłata za interakcję użytkownika z ośrodkiem WWW jest uzależniona nie tylko od liczby kliknięćna baner, ale także od czasu, jaki użytkownik poświęcił stronie reklamodawcy, ilości stron, któreodwiedził oraz od tego czy Internauta wypełnił zamieszczony na stronie formularz (pay-per-lead).Zapobiega to zaliczaniu przypadkowych lub nieistotnych kliknięć, które nie powodują przekazaniatreści zawartych w macierzystym ośrodku reklamodawcy.Wadą tego sposobu jest podobnie jakw poprzednim przypadku brak wpływu podmiotu sprzedającego miejsce reklamowe na jakośćwitryny reklamodawców, od której w głównej mierze zależy czas spędzany tam przezInternautów.Opłata za wyniki reklamy natomiast wiąże się z dokonaniem zakupu przez osobę, która trafiła dowitryny przez baner (pay-per-sale).Metoda ta stosowana jest w programach partnerskich.W tensposób rozlicza się Amazon ze swoimi współpracownikami w ramach programu  Associates.Posiadacz witryny internetowej może zamieścić łącze do księgarni Amazon i za wszystkie zakupydokonane dzięki tym odnośnikom otrzymuje 8% ich wartości.Warunkiem współpracy jestzgodność polecanych pozycji z tematyką strony oraz zamieszczenie loga programu  Associates.Rysunek 13.Logo programu Associateszródło: Amazon (www.amazon.com)Nie istnieją najkorzystniejsze rozwiązania dla wszystkich przedsiębiorstw.Według badańForrester Research najwięcej zwolenników posiada metoda oparta na wskazniku liczby kliknięć(29% respondentów) oraz metoda oparta o wyniki reklamy (również 29%).Za modelem opartymo wskaznik CPM opowiedziało się 23% respondentów.Cel reklamy może być bardzo różny i wpływać na preferencje względem różnorakich rozwiązań.Przedsiębiorstwa, znane na rynku,którym nie zależy na przekazywaniu informacji o swojej działalności oraz przedstawianiu firmy,ale dążące do obecności w Internecie mogą zdecydować się na określenie kosztów reklamy zapomocą wskaznika CPM.Te mniej znane będą z pewnością starały się przekazać jak największąilość informacji o sobie i wybiorą rozwiązania stosujące wskaznik click-through [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • higrostat.htw.pl
  •