[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Korzystanie z filtru Mapa wypukłościFiltr Mapa wypukłości umożliwia dodanie do obrazka tekstur i deseni poprzezzaładowanie obrazka z mapą wypukłości.Wartości pikseli mapy wypukłościreprezentują ich wysokość nad powierzchnią.Do wyboru są 24 gotowe mapywypukłości, można również załadować własne obrazki z takimi mapami.Możliwejest dostosowanie efektu przez zmianę właściwości powierzchni i oświetlenia.Aby utworzyć niestandardową mapę wypukłości:1 Z menu Efekty wybierz polecenie Niestandardowe, a następnie wskażpolecenie Mapa wypukłości.2 Na karcie  Mapa wypukłości naciśnij przycisk ładowania.480 Corel PHOTO-PAINT: Rozdział 10 3 Wybierz obrazek z mapą bitową, którą chcesz wykorzystać jako mapęwypukłości, a następnie naciśnij przycisk  Otwórz.4 Wykonaj dowolne z następujących czynności:Wybierz opcję  Rozciągnij i dopasuj , aby rozciągnąć pojedynczą mapęwypukłości na cały obszar obrazka.Wybierz opcję  Kafelkuj , aby pokryć obszar obrazka wieloma kopiamimapy wypukłości.Wpisz wartości w polach  Szerokość kafelka i  Wysokość kafelka , abyokreślić szerokość i wysokość kafelków.Włącz przycisk blokowania, aby zachować równe proporcje szerokościi wysokości kafelków.5 Kliknij kartę  Powierzchnia i wykonaj dowolne z następujących czynności:Przesuń suwak  Współczynnik skalowania , aby określić głębokość mapywypukłości.Przesuń suwak  Podłoga , aby obciąć najniższe części mapy wypukłości.Przesuń suwak  Sufit , aby obciąć najwyższe części mapy wypukłości.Przesuń suwak  Zwiatło , aby określić intensywność odbić światła na mapiewypukłości.Zaznacz pole wyboru  Dopełnienie mapy bitowej na karcie Powierzchnia , aby utworzyć odbicie lustrzane mapy wypukłości.Zaznacz pole wyboru  Wygładzanie mapy bitowej , aby zmiękczyć ostrekrawędzie mapy wypukłości.6 Kliknij kartę  Oświetlenie i wykonaj dowolne z następujących czynności:Kliknij pokrętło  Kierunek , aby określić kierunek światła padającego zezródła światła.Kliknij pokrętło  Nachylenie , aby określić kąt padania światła ze zródłaświatła.Kliknij selektor kolorów w sekcji  Zwiatło kierunkowe i wybierz kolor.Kliknij selektor kolorów w sekcji  Zwiatło rozproszone i wybierz kolor.Przesuń suwak  Jaskrawość , aby określić ilość światła pochodzącego zezródła światła.Przesuń suwak  Jaskrawość , aby określić ilość światła rozproszonego.Zaznacz pole wyboru  Automatyczne obliczanie jaskrawości , abyzachowana została ogólna jaskrawość obrazka, a jej wartości mieściły sięw zakresie od 1 do 255.Stosowanie efektów specjalnych do obrazków 481 Aby zapisać mapę wypukłości:1 Ustaw parametry dla stylu, korzystając z poprzedniej procedury.2 Naciśnij przycisk dodawania wzorca.3 Wpisz nazwę w polu  Zapisz nowy wzorzec jako.Aby załadować gotową mapę wypukłości:1 Z menu Efekty wybierz polecenie Niestandardowe, a następnie wskażpolecenie Mapa wypukłości.2 Wybierz mapę wypukłości z listy  Styl.3 Jeżeli chcesz dostosować gotową mapę wypukłości, wykonaj czynności od 1 do6 z przedostatniej procedury.Dla osiągnięcia najlepszych rezultatów warto wybrać obrazek o jasnychkolorach lub umieścić nad nim warstwę z jasnym zabarwieniem, korzystającz filtru Przydymione szkło.Więcej informacji na ten temat można znalezćw sekcji  Korzystanie z filtrów twórczych na stronie 459.Wybranie opcji  Rozciągnij i dopasuj na karcie  Mapa wypukłości blokujedostęp do pól  Szerokość kafelka i  Wysokość kafelka.Aby usunąć gotowy styl z listy  Styl , należy nacisnąć przycisk usuwaniawzorca.Aby wybrać kolor światła kierunkowego oraz światła rozproszonego, możnatakże uaktywnić narzędzie  Pipeta , a następnie pobrać kolor z okna obrazka [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • higrostat.htw.pl
  •