[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Korzystanie z filtru Mapa wypukłościFiltr Mapa wypukłości umożliwia dodanie do obrazka tekstur i deseni poprzezzaładowanie obrazka z mapą wypukłości.Wartości pikseli mapy wypukłościreprezentują ich wysokość nad powierzchnią.Do wyboru są 24 gotowe mapywypukłości, można również załadować własne obrazki z takimi mapami.Możliwejest dostosowanie efektu przez zmianę właściwości powierzchni i oświetlenia.Aby utworzyć niestandardową mapę wypukłości:1 Z menu Efekty wybierz polecenie Niestandardowe, a następnie wskażpolecenie Mapa wypukłości.2 Na karcie Mapa wypukłości naciśnij przycisk ładowania.480 Corel PHOTO-PAINT: Rozdział 103 Wybierz obrazek z mapą bitową, którą chcesz wykorzystać jako mapęwypukłości, a następnie naciśnij przycisk Otwórz.4 Wykonaj dowolne z następujących czynności:Wybierz opcję Rozciągnij i dopasuj , aby rozciągnąć pojedynczą mapęwypukłości na cały obszar obrazka.Wybierz opcję Kafelkuj , aby pokryć obszar obrazka wieloma kopiamimapy wypukłości.Wpisz wartości w polach Szerokość kafelka i Wysokość kafelka , abyokreślić szerokość i wysokość kafelków.Włącz przycisk blokowania, aby zachować równe proporcje szerokościi wysokości kafelków.5 Kliknij kartę Powierzchnia i wykonaj dowolne z następujących czynności:Przesuń suwak Współczynnik skalowania , aby określić głębokość mapywypukłości.Przesuń suwak Podłoga , aby obciąć najniższe części mapy wypukłości.Przesuń suwak Sufit , aby obciąć najwyższe części mapy wypukłości.Przesuń suwak Zwiatło , aby określić intensywność odbić światła na mapiewypukłości.Zaznacz pole wyboru Dopełnienie mapy bitowej na karcie Powierzchnia , aby utworzyć odbicie lustrzane mapy wypukłości.Zaznacz pole wyboru Wygładzanie mapy bitowej , aby zmiękczyć ostrekrawędzie mapy wypukłości.6 Kliknij kartę Oświetlenie i wykonaj dowolne z następujących czynności:Kliknij pokrętło Kierunek , aby określić kierunek światła padającego zezródła światła.Kliknij pokrętło Nachylenie , aby określić kąt padania światła ze zródłaświatła.Kliknij selektor kolorów w sekcji Zwiatło kierunkowe i wybierz kolor.Kliknij selektor kolorów w sekcji Zwiatło rozproszone i wybierz kolor.Przesuń suwak Jaskrawość , aby określić ilość światła pochodzącego zezródła światła.Przesuń suwak Jaskrawość , aby określić ilość światła rozproszonego.Zaznacz pole wyboru Automatyczne obliczanie jaskrawości , abyzachowana została ogólna jaskrawość obrazka, a jej wartości mieściły sięw zakresie od 1 do 255.Stosowanie efektów specjalnych do obrazków 481Aby zapisać mapę wypukłości:1 Ustaw parametry dla stylu, korzystając z poprzedniej procedury.2 Naciśnij przycisk dodawania wzorca.3 Wpisz nazwę w polu Zapisz nowy wzorzec jako.Aby załadować gotową mapę wypukłości:1 Z menu Efekty wybierz polecenie Niestandardowe, a następnie wskażpolecenie Mapa wypukłości.2 Wybierz mapę wypukłości z listy Styl.3 Jeżeli chcesz dostosować gotową mapę wypukłości, wykonaj czynności od 1 do6 z przedostatniej procedury.Dla osiągnięcia najlepszych rezultatów warto wybrać obrazek o jasnychkolorach lub umieścić nad nim warstwę z jasnym zabarwieniem, korzystającz filtru Przydymione szkło.Więcej informacji na ten temat można znalezćw sekcji Korzystanie z filtrów twórczych na stronie 459.Wybranie opcji Rozciągnij i dopasuj na karcie Mapa wypukłości blokujedostęp do pól Szerokość kafelka i Wysokość kafelka.Aby usunąć gotowy styl z listy Styl , należy nacisnąć przycisk usuwaniawzorca.Aby wybrać kolor światła kierunkowego oraz światła rozproszonego, możnatakże uaktywnić narzędzie Pipeta , a następnie pobrać kolor z okna obrazka
[ Pobierz całość w formacie PDF ]