[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Podczas edycji rysunku można rozdzielić wybrane powierzchnie pogłębione albonawet całkowicie je usunąć.Zaznaczanie głębi wektorowychMożna zaznaczyć całą głębię wektorową, obiekt sterujący (oryginalny),powierzchnie pogłębione lub powierzchnie fazowane.Można zaznaczyć całągłębię wektorową,obiekt sterujący(żółty), powierzchniepogłębione(czerwone) lubpowierzchniefazowane(jasnofioletowe).Aby zaznaczyć całą głębię wektorową:1 Uaktywnij narzędzie  Wskaznik.2 Kliknij dowolną z pogłębionych powierzchni.Aby zaznaczyć obiekt sterujący głębi wektorowej:1 Uaktywnij narzędzie  Wskaznik.2 Kliknij obiekt sterujący.Aby zaznaczyć powierzchnię pogłębioną:1 Uaktywnij narzędzie  Wskaznik.2 Naciśnij i przytrzymaj klawisz CTRL, a następnie kliknij powierzchniępogłębioną.Aby zaznaczyć powierzchnię fazowaną:1 Uaktywnij narzędzie  Wskaznik.2 Naciśnij i przytrzymaj klawisz CTRL, a następnie kliknij powierzchnięfazowaną.Tworzenie efektów specjalnych 511 Aby zaznaczać części składowe głębi, należy ją najpierw rozdzielić.Więcejinformacji na ten temat można znalezć w sekcji  Rozdzielanie głębiwektorowych na stronie 516.Zmiana kształtu obiektu sterującego głębiMożna zmienić kształt obiektu sterującego głębi wektorowej.Aby zmienić kształt obiektu sterującego głębi:1 Otwórz paletę wysuwaną  Edycja kształtu , a następnie uaktywnij narzędzie Kształt.2 Zaznacz obiekt sterujący.3 Zmień kształt obiektu, klikając i przeciągając jego węzły.Po zwolnieniu przycisku myszy pogłębione powierzchnie obiektu zmieniąwygląd i będą odzwierciedlać wprowadzone zmiany.W niektórych sytuacjach nie można użyć narzędzia  Kształt do edycji obiektusterującego.Nie można na przykład edytować obiektu poddanego efektowigłębi perspektywicznej, który został obrócony za pomocą narzędzi z paskawłaściwości, ani obiektów poddanych efektowi głębi i zmienionych następnieza pomocą polecenia Dodaj perspektywę lub poprzez zastosowanieobwiedni.W takich wypadkach przed zmianą kształtu obiektu sterującegonależy usunąć zastosowane wcześniej efekty.Więcej informacji na ten tematmożna znalezć w sekcji  Rysowanie i zmiana kształtów obiektów na stronie93.Aby sformatować tekst, do którego zastosowano efekt głębi, można skorzystaćz elementów sterujących wyświetlonych w oknie Formatuj tekst.Dwukrotnekliknięcie jednego z węzłów tekstu za pomocą narzędzia  Kształt umożliwiaotwarcie tego okna.512 CorelDRAW: Rozdział 10 Określanie głębokości głębi wektorowejMożna zmodyfikować głębokość głębi wektorowej.Określanie głębokościgłębi wektorowej.Aby określić głębokość głębi wektorowej:1 Zaznacz głębię za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Wpisz odpowiednią wartość w polu  Głębokość na pasku właściwości.3 Naciśnij klawisz ENTER.Obracanie głębi wektorowychMożna obrócić głębię wektorową, określając precyzyjnie parametry obrotu.Obracanie głębiwektorowej.Aby obrócić głębię wektorową:1 Zaznacz głębię za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Naciśnij przycisk  Obrót głębi na pasku właściwości.3 Aby obrócić głębię względem osi X, wpisz odpowiednią wartość w polu Procent obrotu wokół osi X.Tworzenie efektów specjalnych 513 4 Aby obrócić głębię względem osi Y, wpisz odpowiednią wartość w polu Procent obrotu wokół osi Y.5 Aby obrócić głębię względem osi Z, wpisz odpowiednią wartość w polu Procent obrotu wokół osi Z.Obrotu nie stosuje się do głębi typu  Przód równolegle i  Tył równolegle.Zmiana typu głębiAby zmodyfikować punkt zbiegu powierzchni pogłębionych, można zmienić typgłębi wektorowej.Aby zmienić typ głębi:1 Zaznacz głębię za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Z listy  Typ głębi na pasku właściwości wybierz odpowiedni typ głębi.Punkt zbiegu dla głębi typu  Przód równolegle i  Tył równolegle znajduje sięw nieskończoności, dlatego ich powierzchnie pogłębione nigdy nie osiągnązbieżności.Przesuwanie punktu zbiegu głębiPrzesunięcie punktu zbiegu umożliwia zmianę głębokości w głębi równoległeji określenie perspektywy w głębi perspektywicznej.Aby przesunąć punkt zbiegu głębi:1 Zaznacz głębię za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Wpisz współrzędne poziome i pionowe (względem punktu 0,0 na linijkach)w polach  Współrzędne punktu zbiegu na pasku właściwości.Blokowanie punktu zbiegu głębiPunkt zbiegu głębi wektorowej można przymocować do strony lub do obiektusterującego.514 CorelDRAW: Rozdział 10 Aby zablokować punkt zbiegu głębi:1 Zaznacz głębię, klikając jedną z jej powierzchni za pomocą narzędzia Wskaznik.2 Z listy  Właściwości punktu zbiegu na pasku właściwości wybierz jednąz następujących pozycji: PZ do obiektu , PZ do strony.Domyślnie wszystkie nowe głębie używają ustawienia  PZ do obiektu.Kopiowanie i współdzielenie punktów zbieguMożna skopiować punkt zbiegu do innego obiektu, a także wykorzystać ten sampunkt zbiegu w wielu głębiach.Współdzieleniepunktów zbiegu głębiwektorowej.Aby skopiować punkt zbiegu jednej głębi do drugiej:1 Za pomocą narzędzia  Wskaznik zaznacz głębię, do której chcesz skopiowaćpunkt zbiegu.2 Z listy  Właściwości punktu zbiegu na pasku właściwości wybierz pozycję Kopiuj PZ z.3 Zaznacz obiekt poddany efektowi głębi, z którego chcesz skopiować punktzbiegu.Oba punkty zbiegu mogą być edytowane niezależnie.Tworzenie efektów specjalnych 515 Aby głębie współdzieliły punkt zbiegu:1 Za pomocą narzędzia  Wskaznik zaznacz punkt zbiegu głębi, który chceszzmienić [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • higrostat.htw.pl
  •