[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Stwierdzono to zjawisko w sławnej komnacie królewskiej piramidy Cheopsa.Możecie przeprowadzić tego rodzaju próby z produktami żywnościowymi umieszczonymi w modelu piramidy, jednak przy zachowaniu dwóch warunków.Model piramidy musi wykazywać ściśle określony kąt nachylenia, a dwie równo­ległe krawędzie podstawy muszą być skierowane dokładnie w kierunku północno-południowym.Jednym z moich najbardziej znaczących przeżyć, a może nawet największym doznaniem, były chwile spędzone w pi­ramidzie Cheopsa, gdy leżałem samotnie w sarkofagu w ko­mnacie królewskiej.Jeżeli niezmiennie nalegam, aby każdy człowiek praktykujący Hunę wzniósł nad sobą piramidę, to szczególnie dlatego, iż dzięki przeżyciom w komnacie królewskiej doszedłem do całkowitego przekonania o bo­skim charakterze tej budowli.Więcej nie mogę powiedzieć na ten temat w ramach niniejszego opracowania.W tym miejscu odsyłam Czytelnika do prac poświęconych pirami­dom.WizualizacjaWizualizacja jest czwartym instrumentem praktyki Huny, Pierwszym była energia many, drugim - sznur aka, a trze­cim - światło.Piątemu duchowemu narzędziu - procesowi oczyszczania kala - poświęcony jest osobny rozdział.Uzmysławianie, czyli „wizualizacja", pochodzi od łaciń­skiego słowa videre - widzieć.Okulista przez visus określa ostrość wzroku.Wszystkie te wyrażenia nie mają nic wspólnego z uzmysławianiem, ponieważ pod tym pojęciem rozu­miemy uwolnione od fizycznego oka, od optyki - plastyczne wyobrażenie zjawiska oczyma duszy.Dlatego też nie­widomy, który wcześniej widział, może uzmysłowić sobie wszystko lepiej niż człowiek o zdrowej sile wzroku.Do czego potrzebne jest uzmysławianie? Służy ono do obrazowego przedstawienia za pomocą obrazu lub symbolu niższemu Ja toku myślowego, który wyjaśniamy mu słowa­mi, oraz do zakotwiczenia go w jego pamięci.Niższe Ja rozumie nasze słowa, nie może jednak naśladować ich zgodnie z treścią.Zastępujemy więc myśl lub całe zbiory myśli - które w języku Huny nazywamy gronami myśli -przez symbol.W ten sposób niższe Ja może w każdej chwili postępować za naszym biegiem myśli za pośrednictwem odpowiedniego symbolu, a nawet pracować nad nim.Za pomocą symbolu lub obrazu ułatwiamy mu tę pracę.Wy­jaśnijmy to na przykładzie.Uzmysławianie należy do ćwiczeń, które możemy wyko­nywać na podstawie wydrukowanych wskazówek, dostar­czonych nam przez książkę.W tym celu naszkicowałem żaglówkę.Jest to najprostsza forma żaglówki.Jeśli do uzmysławiania wykorzystujemy jakiś przedmiot lub rysu­nek przedmiotu - jak w tym przypadku - możemy ułatwić sobie pracę, zastanawiając się, czy dany przedmiot służy do jakiegoś celu, a jeśli tak, to do jakiego.W przypadku łódki zacznijmy od góry.Widzimy najpierw małą chorągiewkę, która wskazuje sternikowi kierunek wia­tru.Następnie z lewej strony spostrzegamy ster i drążek, który chwyta się, aby ruszać sterem.Dalej wyraźnie rozpo­znajemy żagiel, a poniżej niego bom.Żagiel przymocowany jest do masztu bomu.Bom jest ruchomy.Poza tym na prawo widzimy gruby maszt, który utrzymuje żagiel, a poniżej górną krawędź łódki, jak również jej dziób i szeroką linię wody.Woda zaznaczona jest falistymi liniami, których jed­nak nie będziemy oglądać dokładnie ze wszystkimi szczegó­łami, ponieważ nie jest istotne, czy linie te będą narysowane w ten, czy inny sposób.Wizualizacja oznacza postrzeganie wzrokiem danego przedmiotu, krajobrazu lub przedstawienia oraz późniejsze przywoływanie go sobie w duchu z zamkniętymi oczami.Widzimy wtedy duchowym, tzw.trzecim okiem, pewnego rodzaju ekran, który wyobrażamy sobie nad środkowym punktem czoła, ponad brwiami.Trzecim okiem „widzimy" na nim dostrzeżony wcześniej optycznie obraz.W celu utrwalenia optycznego obrazu, a następnie uzmy­słowienia go, należy zawsze posuwać się w tym samym kierunku: z prawej strony do lewej, z lewej na prawą, z góry na dół albo odwrotnie.Podczas odtwarzania obrazu żaglów­ki możecie postępować dowolnie.Ja posuwam się z dołu do góry, ponieważ wydaje mi się to logiczne.Na początku podążajcie w myślach za mną.Najpierw widzimy prostą grubą linię wody z falami; to jeden obraz.Następnie spostrzegamy górną krawędź łódki.Z prawej strony przebiega linia przedniej krawędzi dziobu -lekko w lewo ku dołowi do wody; jest to znowu funkcjonalna jedność.Po lewej stronie widzimy ster z uchwytem, drąż­kiem sterowniczym i wiemy, że ster może obracać się dokoła osi.Spoglądamy teraz na maszt [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • higrostat.htw.pl
  •